11 Temmuz 2012 Çarşamba

Animasyon Çizgi Filmler

Çizgi film izlemenin yaşı yoktur. Yaşım kaç olursa olsun bu durumun değişeceğini pek sanmam. Animasyon olarak beyaz perdeye uyarlanan birçok çizgi film var. Ben sizlere aralarından en sevdiğim üçünü tanıtacağım bugün. Animasyonları en iyi Disney yapıyor, bu üç film de Disney'e ait.

KAYIP BALIK NEMO


2003 yapımı bir animasyon olan Kayıp Balık Nemo, animasyon filmler arasında en sevdiğim filmdir. Kaç kere izlediğimi hatırlamam. Hatta bazı replikleri ezbere aklımdadır. Kardeşim bana yıllar önce bayram harçlıklarıyla almıştı bu filmi, bu yüzden çok özeldir benim için, internette bulunabilir bir film olmasına rağmen ben bu güzel hediyeye gözüm gibi bakarım.

Filmin konusuna gelince, küçük palyaço balığı Nemo'nun annesi ve kardeşleri daha Nemo dünyaya gelmeden köpekbalığı saldırısına uğrar ve ölür. Ailelerinden geriye sadece Nemo ve babası Marlin kalır. Marlin, Nemo'yu oldukça korunaklı bir ortamda büyütür. Onu bütün tehlikelerden korumaya and içmiştir. Ancak Nemo okula başlama yaşına gelince baba Marlin'in içini endişe kaplar. Oğlu ilk defa güvenli sığınağından çıkacak ve tehlikelerle dolu bir dünyaya adım atacaktır. Babası korkuyla oğluna okula kadar eşlik eder. Büyük mercan kayalıklarına gideceklerini öğrenince buna izin vermez.Oğlu çok küçüktür, bir yüzgeci diğerinden kısadır, yüzmeyi beceremez. Nemo babasının bu sözlerine çok sinirlenir, okyanusa açılır, ileride gördüğü tekneye dokunmaya gider. O sırada bir dalgıç tarafından yakalanır. Sydney'deki  bir diş hekiminin muayenehanesindeki akvaryumuna konulur.

Filmin bundan sonrasında baba Merlin'in oğlu Nemo'yu bulma çabaları, sevimli ve unutkan balık Dory ile karşılaşmaları ve oğlunun arkadaşlarının yardımı ve kendi çabalarıyla akvaryumdan kurtuluşu anlatılır.
Bu film komik olduğu kadar duygusal bir filmdir.


KÜÇÜK DENİZKIZI ARİEL BAŞLIYOR


Bir diğer çok sevdiğim çizgi kahraman ise küçük denizkızı Ariel. Ariel'in hikayesini hepiniz az çok bilirsiniz. Hani şu yeryüzüne çıkmak için heyecanlanan küçük denizkızının hikayesini. Önceki filminde yeryüzüne çıkış macerası anlatılan Ariel'in 2008 yapımı bu filminde ise yeryüzüne çıkmadan önceki hayatı anlatılıyor. Ariel'in annesi Athena denizin üstünde şarkılar söyleyip eğlenirken insanlar yüzünden ölür. Ariel'in babası Kral Triton karısının ölümünden sonra onun çok sevdiği müziği duymaya dayanamaz. Atlantica ülkesinde müziği yasaklar. Eskiden müzik ve dansla güzel, eğlenceli günler geçiren Atlantica halkı artık mutsuzdur. Ariel de eski günlere özlem duymaktadır. Bu yüzden babasına karşı çıkar. Gizlice kaçar. Annesiyle babasının figürleri bulunan küçük müzik kutusunu bulduğunda her şey değişecektir.


WİNNİE THE POOH


İzlemekten asla vazgeçmeyeceğim bir diğer animasyon ise Winnie the Pooh. Sevimli ve saf ayı Winnie'nin maceraları televizyonda çıktığında hiç kaçırmadan izlerdim. Bu yüzden bu filmini de izlemek istedim. Bu animasyon filmi yeni sayılabilecek bir film, 2011 yapımı. Hayalperest bir çocuk olan Christopher Robin'in sevimli arkadaşlarıyla yaşadığı maceralar bir kitabın içinden izleyicilere aktarılıyor. Filmin konusuna gelince; karamsar eşek Eeyore'ın kuyruğu kaybolmuştur, arkadaşları Eeyore'a yeni bir kuyruk bulmak için seferber olurlar. Ona kuyruk ararken Christopher Robin'in onlara bıraktığı notu yanlış okuyan Baykuş yüzünden herkes küçük çocuğun kaçırıldığını sanır ve onu kaçıran canavarı bulmak için yeni bir maceraya atılırlar. Saf ve sevimli ayı Winnie, korkak, küçük domuzcuk Piglet, çok bilmiş Baykuş, düzenli Tavşan, muzip Tiger, karamsar Eeyore ve kangurular Kanga ve Roo ile eğlenceli ve gülümseten bir film.

Yaşamın ağırlığından biraz olsun kurtulabilmek, hafiflemek ve gülümsemek isteyenler için ideal. Herkese tavsiye ederim. Demiştim ya, çizgi filmin yaşı yoktur.

İyi seyirler :)








26 yorum:

  1. BU ANİMASYONLARI BİRAN ÖNCE SEYRETMELİYİM

    YanıtlaSil
  2. Canım Çalıkuşum çizgi filmleri sanırım 80 yaşınada gelsem izlicem ben :) üçünüde çok keyifle kaç kez izledim bilmiyorum inan :)

    Hemde nasıl yaşamın gerçekliğinden kurtuluyor insan dimi? bir kaç saatliğine olsa bile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslı,

      aslım hoş geldin :) ben de hep izlicem sanırım :)çizgi filmden vazgeçilir mi?

      arada kafayı boşaltmak gerek aslım.. umarım iyisindir, kardeşin de iyidir..

      Sil
  3. İyiyiz yani ne kadar iyi olabilirsek Kuşum ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslı,

      haklısın aslım, kardeşini o durumda görmek senin canını daha çok acıtıyor, biliyorum. ama iyileşiyor, daha da iyi olacak, biliyorum, n'olur yüreğini ferah tut.

      bir arkadaşımın da kardeşi hasta, hastanede yatıyor, çok sevdiğim bir ablamın hastalığı zaten aylardır üzüyor beni, ama ne mutlu ki ablamdan güzel haberler aldım, inşallah arkadaşımdan da alıcam. senin kardeşin de iyi oluyor bak. böyle üst üste gelince insan dayanamayacak sanıyor, öyle korkuyor ki, biliyorum Aslım. Allah kardeşini bağışlamış sana,şükürler olsun. onlara daha çok sarılmamız lazım, ne kadar kavga etsek de kocaman sarıldım kardeşim. gelecekle ilgili korkularımızdan kurtulup güzel günler göreceğimize inanmamız lazım aslım, yoksa olmuyor. inşallah daha da iyi olur kardeşin.

      üzüntünü, sevincini yanımdaymışcasına hissediyorum. hep güzel günler gör inşallah aslım, hep...

      Sil
  4. üçünü de tekrar izleyeceğim seni tekrar hissetmek için. arielle hayatta en sevdiğim. ama diğerlerini de pek severim. bütün çizgileri, animasyonları. hep çocuk kalalım, istersek bence kalırız.

    bi de demişsin ya, bak ben de seni, aslıyı ve sesiyi hissediyorum aynen. simgee ise italyada pek meşgul.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,

      :)

      arielle en sevdiklerimden. okul kapandıktan sonra sabahları çıkıyordu biliyor musun disney channelde. kaldırdılar şimdi :(

      bence kalabiliriz, büyümekte zorluk çekiyorum zaten :)

      bu his gerçek biliyor musun deep? hani yakından tanırsın, yıllardan beri belki, bu yazıyı okurken şu tepkiyi verir dersin ya da şu resmi gördüğünde heyecanlanır gibi. görmediğim ama yakın hissettiğim insanları hissedebiliyorum yanlarında olmasam bile. bu müthiş bir şey. senin de hissetmen ne güzel.

      simge pek yok ortada, aşçılık yapıyor evet :) sevdiği bir işi yapması ne güzel, dedesinden sonra çok üzüldü, mutludur umarım.

      Sil
  5. yeni fotonu çok sevdim.
    hafif ve ferah ve yazlık ve estetik.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,

      :)

      ben de çok beğendim :)

      Sil
  6. hadi bi iyiyim deseneeeee.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,

      geldim ki daha bugün :) iyiyim :)

      Sil
  7. altta var ya edebiyathaber.net.
    senden görüp baktım.
    çok sevdim.
    tam bana göre derler ya öle işte.
    :)
    artık hep okurum.
    :)
    ama senden girerim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,

      çok güzel bir site dimi? ben her gün giriyorum nerdeyse.
      hoşuna gider senin de :)

      Sil
  8. tamam iyi olmana sevindim.
    çok uzun geldi de bana.
    :)
    sorun etme evde keyfine bak.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,

      :)
      evet, zorunlu olarak gittiğim tatilden döndüm :)
      inşallah sen de iyisindir.
      :)
      annem tatilde kitap başından kalkmadığım için kızdı, şimdi de internete kızıyor ama.. onu atlatıp internetime kavuşucam inşallah :) okucam inşallah o zaman hepsini :)

      Sil
  9. Hepsi çok güzel :)
    İzlemiştim ama neşelenmek için tekrar izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi,

      izle, izle çok güzeller :)

      Sil
  10. Merhaba :) Ben geldim..

    Yanda resimleri görür görmez ilk tıkladığım post bu oldu :) Hepsine ayrı ayrı bayılırım ve izlerim ihtiyaç duyduğum her zaman. Bazen kendimi bir masalda hissetmek istediğim oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur gider,

      merhaba, hoş geldin :)

      :)

      çok güzeller değil mi?
      ben de kendimi iyi hissetmem gerektiğinde izlerim :)

      Sil
  11. ay animasyon :)
    benim çocukluğumda yoktu böyle filmler napayım ben de bayıla bayıla izliyorum valla.. bir ara ben de seriye bağlamıştım.. Penguenler, cesur , çizmeli kedi , ten ten ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merve sevim,

      :)

      bu kadar çok animasyon yoktu değil mi eskiden?
      ben de çok seviyorum :)

      Sil
  12. Animasyona bayılırım. Bende bir kaç tavsiyede bulunayım. :)
    Liste;
    -Frankenweenie
    -Yukarı Bak
    -Mary and Max
    -Baykuş Krallığı
    -Aşçı Fare
    ve efsanem -Wall-E

    Bunlar beğendiklerimden bi kaçı. Bunların yaş sınırı yok bazıları yetişkin animasyonu bile denebilir.

    YanıtlaSil
  13. ilk insan,

    hoş geldiniz :)

    saydıklarınız arasından iki tanesini izledim sanırım. tavsiyeleriniz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil